مطالعات آمریکا

نگاهی به آمریکا از درون

مطالعات آمریکا

نگاهی به آمریکا از درون

مقاله | آیا ایالات متحده می تواند خود را اصلاح کند؟

مطالعات آمریکا | سه شنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۱، ۰۱:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

آیا ایالات متحده می تواند خود را اصلاح کند؟ آیا توازن قوا به گونه‌ای است که ایالات متحده در صورت گذر از یک بحران بزرگ اقتصادی و سیاسی بتواند مسیر متفاوتی را ترسیم کند؟ در داخل کشور، این به معنای بازگشت به سیاست نیو دیل1 و در سطح بین المللی بازگشت به چندجانبه گرایی2 سازنده واقعی است. پاسخ منفی است: نابرابری اجتماعی فزاینده، بی مسئولیتی سیاسی و عدم پاسخگویی ابرشرکت‌ها3 از نظر ساختاری ریشه دوانده است و تالارهای عمومی برای رسیدگی به آنها به سختی وجود دارد. نمونه بارز آن مجموعه‌های نظامی-صنعتی به عنوان منبع اصلی تحریف4 در اقتصاد و سیاست آمریکاست. امتیاز قراردادهای نظامی به این معنی است که اقتصاد ایالات متحده غیررقابتی5 شده است.

نگارنده: یان ندروین پیترز* | Jan Nederveen Pieterse

تاریخ انتشار در ژورنال : آگوست 2004

تعداد کلمات: 3200 عدد

زمان لازم جهت مطالعه: تقریبا 8 دقیقه

*:این مقاله توسط یان ندروین پیترز، محقق هلندی الاصل در سال 2003 منتشر شده است که مطالعاتش بر اقتصاد سیاسی جهانی، توسعه و مطالعات فرهنگی متمرکز است. او در حال حاضر به عنوان استاد برجسته دانکن و سوزان ملیچمپ در رشته ی مطالعات جهانی و جامعه شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا فعالیت می کند.


انتشار نسخه کامل مقاله به زودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی