مطالعات آمریکا

نگاهی به آمریکا از درون

مطالعات آمریکا

نگاهی به آمریکا از درون

بروکینگز | حمله روسیه به اوکراین،عامل اتحاد امریکای متفرق

مطالعات آمریکا | جمعه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۰۲:۰۱ ق.ظ | ۰ نظر

با معیارهای سیاست قطبی شده امروز، به نظر میرسد که سخنرانی بایدن در مجمع سالانه State Union، احتزاز پرچم کشور اوکراین و تشویق های مدام اعضای کنگره (هم دموکرات هم جمهوری خواه) که توانست حمایت هر دو حزب را به همراه داشته باشد، فوق العاده بوده است...

اما ایا صرف نمایش این وحدت و اتحاد بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها کافیست؟ برای اولین بار پس از مدت ها، آمریکایی ها در هر دو طرف راهرو بر سر موضوع مهمی توافق می کنند.


به نظر می رسد که پاسخ منفی است. تا حدی که این روزها به ندرت دیده می شود، مردم آمریکا علیرغم وجود مسائل اختلاف حزبی، ایدئولوژی، نژاد، و قومیت - و در واقع، در هر شاخص جمعیتی - در مورد ماهیت تهدید، مسئول جنگ و نحوه واکنش به آن متفق القول هستند!

نظرسنجی که درست قبل از سخنرانی بایدن انجام شد نشان داد که مردم آمریکا به مساله روسیه-اوکراین توجه دارند و 65 درصد گفتند که درباره تهاجم روسیه به اوکراین چیزهای زیادی شنیده‌اند.

حدود 8 نفر از هر 10 دموکرات و جمهوری‌خواه، بیشتر از روسیه، با اوکراین همدردی می کنند و سه چهارم می گویند که برایشان مهم است که چه کسی در جنگ پیروز می شود. اکثریت عظیمی از دموکرات ها و جمهوری خواهان بر این باورند که روسیه می خواهد مرزهای اتحاد جماهیر شوروی را دوباره برقرار کند اما اوکراین می خواهد مستقل بماند.

این نگرش ها بیش از همدردی اخلاقی برای قهرمانی اوکراین، در مواجهه با تجاوز روسیه است.

اکثریت بزرگی از هر دو حزب بر این باورند که آنچه در روسیه و اوکراین اتفاق می‌افتد بر ایالات متحده تأثیر می‌گذارد. 49 درصد از دموکرات ها و 48 درصد از جمهوری خواهان معتقدند که روسیه "یک تهدید فوری و جدی" برای ایالات متحده است و اکثریت هر دو حزب سیاسی فکر می کنند که شانس یک جنگ سرد جدید، بیشتر از پنج سال پیش است. 46 درصد از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نگران هستند که جنگ بین ایالات متحده و روسیه بسیار یا تا حدودی محتمل باشد.

همچنین یک اجماع قوی دو حزبی در مورد چگونگی واکنش ایالات متحده به تهاجم روسیه وجود دارد.
اکثریت هر دو طرف طرفدار اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه و پوتین و ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی به اوکراین هستند. 54 درصد از دموکرات ها و جمهوری خواهان طرفدار اعزام نیرو برای تقویت متحدان ناتو در اروپای شرقی هستند، اما مخالفت دو حزبی با اعزام نیروهای آمریکایی برای جنگ با روس‌ها در اوکراین وجود دارد.

آمریکایی ها تمایلی ندارند که جنگ را با پاداش دادن به تجاوز روسیه به پایان برسانند. در سراسر خطوط حزب، آنها با قول دادن به روسیه مبنی بر اینکه اوکراین هرگز به ناتو نمی‌پیوندد، مخالفند، با اجازه دادن به روسیه برای نفوذ بیشتر در کشورهای شوروی سابق، و با عقب‌نشینی استقرار نیروهای ناتو در اروپای شرقی مخالفند.

بسیاری از مفسران سیاسی از خود پرسیده اند که آیا همدردی آشکار ترامپ با ولادیمیر پوتین اساساً دیدگاه حزب جمهوری خواه در مورد روسیه را تغییر داده است. جدای از تاکر کارلسون و استیو بنن، که مواضع دیکتاتور روسیه را به دلیل « مواضع anti-woke» تمجید میکنند، پاسخ منفی است.
برای اولین بار پس از مدت ها، آمریکایی ها در هر دو طرف راهرو بر سر موضوع مهمی توافق می کنند.

این نظرات، به خصوص در سالی که انتخابات میان دوره‌ای هم در پیش دارد؛ وحی منزل به نظر نمیرسد... به عنوان مثال، اگر تحریم ها منجر به افزایش قیمت سوخت شود، حمایت جمهوری خواهان از تحریم ها کاهش می یابد - بیشتر از حمایت دموکرات ها. با این حال، میزان توافق در مورد اصول تهاجم قابل توجه است و به نظر می رسد احتمالاً ادامه خواهد داشت.

این مقاله توسط William A. Galston؛ در تاریخ 3مارس 2022 در سایت موسسه بروکینگز + منتشر شده است. ویلیام گالستون، قبل از ژانویه 2006، سرپرست دانشکده سیاست عمومی، دانشگاه مریلند، مدیر مؤسسه فلسفه و سیاست عمومی، مدیر مؤسس مرکز اطلاعات و تحقیقات در مورد یادگیری و مشارکت مدنی (CIRCLE) بود. ، و مدیر اجرایی کمیسیون ملی تجدید مدنی، به ریاست مشترک وزیر آموزش و پرورش ویلیام بنت و سناتور سابق سام نون. او که در شش مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری شرکت کرد، از سال 1993 تا 1995 به عنوان معاون دستیار رئیس جمهور کلینتون در امور سیاست داخلی فعالیت کرده است.

منتشر شده در 
+ کانال تلگرامی مطالعات راهبردی آمریکا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی